منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 77
بازدید هفته : 266
بازدید ماه : 266
بازدید کل : 99805
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






عضو آسیب دیده

يخ

کمپرس يخ به بند آمدن و قطع خونريزی داخلی رگها و مويرگ های آسيب ديده کمک می کند. سرمای ناگهـانی موجب منقبض شدن مويرگ های کوچـک خونی و عضلات شده و در نتيجه خون کمتری خارج می شود. انقبـاض رگهـای خونی، مقدار خون جمع شده در اطراف زخم را کاهش می دهد، هرچه خون تجمع يافته کمتر باشد زمان بهبودی کوتاه تر می شود. هنگام خونريزی حتی ماساژ خيلی خفيف هم نبايد انجام شود.

کمپرس يخ می تواند به طور مطمئن و به اشکال مختلفی به کار رود:

● برای صدمات نواحی کوچکی مانند انگشت دست، انگشت پا، پا يا مچ دست آنها را در ظرفی پر از آب يخ فرو کنيد و از بلورهای مکعبی يخ برای سرد کردن آب استفاده کنيد.

● برای صدماتی با نواحی بزرگتر، از کيسه های يخ استفاده کنيد. از قرار دادن يخ به طور مستقيم بر روی پوست خودداری کنيد. قبل از به کار بردن کيسه يخ، آن را درون يک حوله يا پارچه و يا باندکشی دولايه بپيچيد و بعد روی پوست قرار دهيد. به کارگيری هر يک از روشهای درمان با يخ تفاوتی ندارد.

(اگر فرد مصدوم بايد به بيمارستان منتقل شود تا زمان رسيدن به بيمارستان محل آسيب ديده را با يخ سرد کنيد).

تهيه کيسه يخ

برای تهيه کيسه يخ، قطعات يخ و يا مکعب های بلوری يخ را درون يک کيسه پلاستيکی قرار دهيد يا آنها را درون يک حوله نازک بپيچيد.

چگونگی کمپرس يخ

● کيسه يخ را روی لباس بگذاريد. کيسه بايد مستقيماً روی محل آسيب ديده قرار گرفته و يا آنکه دور محل آسيب ديده پيچيده شود.

● کمپرس يخ را حدود 30 دقيقه بر روی محل آسيب ديده اعمال نماييد (اگر محل آسيب ديده رنگ پريده شد درمان را قطع کنيد).

● يخها را از موضع برداريد، 15 دقيقه صبر کنيد تا پوست دوباره گرم شده و به حالت اول بازگردد. دوباره از يخ استفاده کنيد (يخ سبب کاهش خونريزی، تورم، التهاب، درد و اسپاسم عضلانی می شود اما گرما به نوبه خود دارای فايده نيست و جز در موارد کاهش اسپاسم عضلانی، سبب افزايش موارد نامبرده هم خواهد شد).

● مراحل سرد و گرم کردن را برای مدت 3 ساعت ادامه دهيد.

● از ماساژ يخ استفاده نماييد. به اين ترتيب که يخ را حدود 60 تا90 ثانيه روی منطقه ای از عضو آسيب ديده ثابت نگه می داريم تا در ناحيه مربوطه و 5/1 سانتيمتر در اطراف محل، احساس کرختی به شخص دست دهد. حال با توجه به وسعت محدوده ای که بی حس شده، به آرامی يخ را به صورت دايره وار روی پوست ماساژ می دهيم. اين ماساژ در آسيب های با وسعت متوسط 7 دقيقه و در نواحی بزرگ تا 10 دقيقه طول خواهد کشيد.

● اگر درد و تورم بعد از 3 ساعت باقی مانده باشد، به پزشک مراجعه نماييد.

● درمان منظم با يخ اغلب پس از 24 تا 48 ساعت قطع می شود.

● بهتر است پس از 48 تا 72 ساعت، درمان با يخ را قطع کرده و از گرما استفاده نماييد (بعد از اينکه آسيب و صدمه بافتی از مرحله حاد گذشت و خونريزی متوقف شد گرم کردن موضع برای افزايش جريان خون موضع و پيشرفت بهبودی و التيام ضروری است).



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah